Wdrożenie Systemu CRM polega na przeniesieniu wszystkich danych o klientach oraz informacji o procesach związanych z obsługą klienta do aplikacji informatycznej. Dostęp do tych danych oraz do procesów może mieć każdy w firmie, kto posiada stosowne uprawnienia do oglądania tych informacji.
Najważniejsze cechy modułu zarządzania zadaniami i kontaktami to:
Rejestracja zdarzeń
Program umożliwia obsługę klientów firmy poprzez rejestrację zdarzeń oraz planowanie terminów zadań do wykonania. Odpowiednie filtry umożliwiają wyszukiwanie i sortowanie zdarzeń wg wielu kryteriów.
Zdarzeniom związanym z klientem, rejestrowanym poprzez notatki, można:
Wygodne przypisywanie załączników (dokumentów) do określonych notatek upraszcza zarządzanie dokumentami. Załącznikiem może być dowolny obrazek, animacja, prezentacja, strona internetowa, plik dźwiękowy.
Klasyfikacja kontrahentów
Raport pozwalający na klasyfikacje kontrahentów wg wielu kryteriów, np. datę sporządzenia pierwszej i ostatniej notatki, ilość notatek, ilość załączników, rangę klienta, branżę, własności (cechy klienta), itp
Poczta elektroniczna
Program zawiera rozbudowaną funkcję wysyłania wiadomości email do wybranych kontrahentów. Wszystkie wysłane wiadomości wraz z załącznikami są zapamiętywane w programie, dzięki czemu mamy możliwość wyszukiwania i sortowanie wysłanych wiadomości wg wielu kryteriów (daty wysłania, tematu, autora, adresata, nazwy klienta, itp.).
Osoby kontaktowe
Kontakty z firmą to w rzeczywistości kontakty z jedną lub kilkoma osobami pracującymi w tej firmie. Moduł CRM-SQL umożliwia rejestrowanie i zarządzanie osobami kontaktowymi.
Lista osób kontaktowych zawiera następujące informacje: imię i nazwisko, adres e-mail, numery telefonów, numer faksu, datę urodzenia oraz dzień imienin, uwagi o danej osobie oraz o kliencie, z którym jest związana. Program umożliwia wygodne wysyłanie e-maili do jednej lub kilku osób kontaktowych z jednej lub z kilku firm.
Moduł przypomnień
Moduł CRM posiada wbudowany system do obsługi przypomnień. W momencie, gdy nadszedł czas przypomnienia dla danej notatki, wówczas moduł przypomnień wyświetla okno z treścią tej notatki, jej autorem, klientem którego dotyczy ta notatka i datą sporządzenia notatki. Nadejście nowego przypomnienia sygnalizowane jest dźwiękiem oraz miganiem ikony (żółty zegar) w pasku tray.
Grupy pracownicze
Możliwość tworzenia grup i przydzielania do nich wybranych pracowników oraz typów notatek które będą mogli używać i oglądać pracownicy z tej grupy. W ten sposób nadawane są wybranym pracownikom uprawnienia do oglądania notatek, e-maili oraz czasów-kosztów.
Typy notatek
Tworzenie, modyfikacja i usuwanie typów notatek (zdarzeń). Typ zdefiniowany jest jako kolor typu oraz nazwa typu.
Typy kosztów
Tworzenie, modyfikacja i usuwanie typów kosztów poniesionych na rzecz klienta np. dojazd, serwis itp.
Rodzaje branż
Dodawanie i usuwanie branży w liście branż.